THE CREW

Logo Reveal


CLIENT
Ubisoft - Unit Image


CONCEPT
Ivory Tower


CITY CGI
Unit Image


ART DIRECTION
Unit Image - Johnny Butin


DIRECTION - DESIGN - ANIMATION
Johnny Butin


 
 

Unit Image asked me to create a logo reveal for the Ubisoft franchise "The Crew". This new game was presented at the video game trade show E3 2014 in world premiere.

This sequence uses the graphics guidelines of the franchise: photocopier effects and felt tip marker mixed with speed and car collisions.

A second version of the transition between the trailer and the logo was also made, based on a strong camera dolly out, revealing the war of conquest between east and west coast.

Unit Image m’a contacté pour réaliser le reveal du logo de la nouvelle franchise Ubisoft "The Crew", qui fut présentée en avant-première lors de l’E3 2014.

À partir de la trame définie par Ubisoft, l’animation regroupe les éléments forts de la licence "The Crew": charte graphique basée sur des effets de photocopie, de feutre marqueur, tout en la mixant avec des sensations de vitesse et de chocs puissants entre les carrosseries.

À ce reveal s’est par la suite ajoutée une deuxième version de la transition entre le trailer et le logo : un dézoom puissant sur les États-Unis, où les "Crew" des côtes Est et Ouest se livrent une bataille acharnée pour conquérir le plus de territoires.